26 Temmuz 2007 Perşembe

KEDİLERDE ÜST SOLUNUM YOLLARI ENFEKSİYONLARI


Kedi nezlesi “Rhinotracheit” kedilerde sık görülen bulaşıcı bir hastalıktır. Genellikle, hayvan barınaklarında, birden fazla kedinin birarada yaşadığı evlerde veya sokakla bağlantısı olan kedilerde görülen bu hastalık bazen ev kedilerinde de gözlemlenir.
Kedi nezlesinde çoğunlukla iki virüs enfeksiyona sebep olur: Feline Herpes Virüs (FHV - rhinotracheit virüs) ve Feline Calici Virüs (FCV). Bu virüsler zaman zaman aynı anda enfeksiyon oluşturabilirler. Hastalık etkenleri tamamen türe spesifiktir, kedilerde enfeksiyona sebep olurken köpek ve insanlara bulaşmazlar.
Nasıl Bulaşır?Kedi nezlesi, enfekte kedinin ağız ve burun sıvıları aracılığı ile diğer kedilere bulaşır. Enfekte kedi öksürerek, hapşırarak veya solunum yoluyla virüsü ortama bırakır. Hasta kedilere temas etmiş elbise, eşya, taşıma kabı veya insan eli de bulaşma yolları arasında yer almaktadır. Virüs, uygun ortamda yaklaşık 1 hafta kadar canlılığını korur.
Hastalığı geçirmiş kediler “gizli taşıyıcılardır” ve bunlar herhangi bir belirti göstermeden de virüsü yayabilirler ayrıca hastalığı geçirmiş “taşıyıcı” anne kediler de kendi yavruları için enfeksiyon kaynağı olabilir. Yavrulama dönemi anne kedi için stres yaratabilir ve bu da virüs atılımını tetikleyebilir. Böyle annenin yavruları aşılama vakitleri gelene kadar FCV ve FHV ile enfekte olabilirler.
Belirtiler:FHV'la enfekte kedilerde ateş, burun ve gözyaşı akıntısı, konjuktivit, burun tıkanıklığı (bazen ağız açık halde solumaya çalışırken salyaların aktığı) görülür. Hastalık kedinin hayatını tehdit edebilir.
Genellikle kedilerin büyük bir kısmı enfeksiyonu atlatır, hastalığı atlatan kedilerin büyük çoğunluğu sağlıklı görünseler de kronik seyirli burun akıntısı (rinit), konjuktivit, sinuzit, bronşit ve hapşırık oluşur. Bu duruma hastalık sırasında geçirdikleri bakteriyel enfeksiyonların dokularda yarattıkları hasar sebep olur. Dolayısıyla kullanılan ilaçlar ancak geçici sürelerde rahatlık sağlarlar.FCV ile oluşan enfeksiyonlar ise daha hafif seyrederken dilde, damaklarda, dudak ve burunda ülserasyon, orta boyutta depresyon, iştah kaybı gözlemlenir. FCV ile enfekte olan kedilerde bazen ateşi takiben özellikle arka bacaklarda şekillenen ağrılı şişkin eklemler görülebilir. Hastalıkta kuluçka dönemi 2-17 gün arasındadır. Enfeksiyon süresi kedinin bağışıklık sistem gücüne bağlı olarak 1-4 hafta arasındadır.
Hangi kediler enfeksiyona açıktır?Herhangi bir şekilde fazla kalabalıktan, iyi beslenememekten, aşırı soğuk veya sıcak havadan, korku veya başka bir hastalıktan dolayı strese giren kedi “kedi nezlesine” duyarlı hale gelebilir.Özellikle risk altında kabul edilen kediler ise; yavru kediler (bağışıklık sistemleri iyi çalışmaz) veya immun sistemi başka bir hastalıktan dolayı iyi çalışmayan (FeL-V, FIV), kanser, beslenmesi bozuk ve parazit taşıyan kedilerdir.Aşılaması yapılmış ve bağışıklık sistemi iyi çalışan kedilerde hastalığa yakalanabilirlerse de bu kedilerde hastalık daha hafif ve kısa sürede (3-5 gün) atlatılır.
Kedi nezlesi nasıl tedavi edilir?Kolaylıkla tedavi edilebilmesine rağmen, ne yazık ki kedi nezlesi virüsünü yok edecek bir ilaç yoktur. Tedavide ana gaye kedinin bağışıklık sistemini güçlendirmek üstüne kuruludur. Bu amaçla kedinin virüsle mücadelesini arttırmak için iyi besleme, vitamin ve iyi bakım gerekmektedir. Antibiyotikler ikincil bakteriyel enfeksiyonlarla mücadele için kulllanılırlar. Hastalığı ağır geçiren kedilerin daha özel bakım için hospitalize edilmeleri gerekebilir. Böyle kediler genellikle pnömoni tablosu gösterirler ve tedavisi yoğun bakım gerektirebilir.
Hastalıktan nasıl korunulur?Aşılama, korunmada önceliktir. Birden fazla kedinin bir arada yaşadığı barınaklarda ise enfeksiyonu tamamen elimine etmek imkansızdır. Alınması gereken önlemler arasında aşırı kalabalık ortamları yaratmamak, temizlik ve hijyen kurallarına uymak, anne ve yavrular için özel bölmeler hazırlamak ve yeni kediler için karantina odaları bulundurmak ve en önemlisi iyi beslenmelerini sağlayıp paraziter mücadelesine önem vermektir.

35 yorum:

Unknown dedi ki...

Merak ediyorum benim kedimde nezle ve 2,5 aydır 4 defa veterinere götürdüm antibiyortik şurup, astım bronşit şurup, soğuk algınlığı şurubu verdiler ama hiç faydası olmadı halen hasta siz en son iylişetirebildiniz mi?

Unknown dedi ki...

Merak ediyorum benim kedimde nezle ve 2,5 aydır 4 defa veterinere götürdüm antibiyortik şurup, astım bronşit şurup, soğuk algınlığı şurubu verdiler ama hiç faydası olmadı halen hasta siz en son iylişetirebildiniz mi?

RFEF SK dedi ki...

Kedi nezlesi viral bir hastalık ve Avrupa Birliği'nde Famvir diye antiviral bir ilaç var. İlaç Türkiye de insanlar için ruhsatlı hastalık belirtileri görülünce ilacı 125mg/gün dozu verebilirsiniz. 62.5mg sabah akşam vermek daha dogru olur. Ayrıca L-lysine 500mg/günlük doz üst solunum yolunu kuvvetlendirir ve feline herpes virüsüne karşı dayanıklılık sağlar.

RFEF SK dedi ki...

Kedi nezlesi viral bir hastalık ve Avrupa Birliği'nde Famvir diye antiviral bir ilaç var. İlaç Türkiye de insanlar için ruhsatlı hastalık belirtileri görülünce ilacı 125mg/gün dozu verebilirsiniz. 62.5mg sabah akşam vermek daha dogru olur. Ayrıca L-lysine 500mg/günlük doz üst solunum yolunu kuvvetlendirir ve feline herpes virüsüne karşı dayanıklılık sağlar.

Unknown dedi ki...

Kedinizde geçmeyen sümükü hapşırık öksürük varsa,antibiyotik tedavisi nede cevap vermiyorsa,mutlaka burnundan aldığınız sümük örneğine labaratuvarda mantar testi yaptırın,iç mantar olabilir..Tecrübeli veterinerler bunu anlayabiliyorlar, teşhis konduktan sonra,tedavi doğru ilaçlarla kolay..

Tekir dedi ki...

Merhaba, 4 aylık kedimde hiç bir soğuk gıda vermeme rağmen ciddi boğaz enfeksiyonu ve ateş oldu. Bunun üzerine 3 gün antibiyotik ve vitamin iğnesi yaptırdım daha sonraki 4 gün de veterinerimin verdiği tableti devam ettim. Bir süre daha öksürmesi normal dedi veteriner ama balgamlı öksürmeye ve iyice zorlanmaya başladı İştahı gayet yerinde olmasına rağmen yutkunma problemini 2 hafta boyunca yaşadı daha sonra eczaneden l lysine 1000mg adlı gıda takviyesini aldım hergün yarım tableti toz haline getirerek yaş mamasına karıştırdım üç gün sonra geçti. Zaten bir aminoasit yani protein ve insanda da uçuğa neden olan yine aynı virüs herpesi baskılıyormuş.

Unknown dedi ki...

Kedim bugün öldü 02.02.2016 günü siz ne kadar bakarsanız bakın kediniz malesef bu ölüm savasindan kurtulamıyor benim götürdüğüm veteriner kedilere ben bakamam dedi zaten ilçede oturuyoruz şehire götürdüm ama iyileşmedi çocuk antibiyotigi ve ateş düşürücü verdim benimki kurtulmadi şimdi bu satırları yazarken kalbim çok ağrıyor en içten dileklerimle umarım sizin kediniz kurtulur kediye sevgi merhamet ve ilaclarini vermeyi unutmayın hemen veterinere götürün bu arada amca doğru söylüyorsun ne kadar insanın moralini bozsan da 😭😭😭😭😭😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢🐺🐱🐺🐱🐺🐱

Unknown dedi ki...

Benim kedim 2 aylık bir bebek henüz oda kedi gribi yani şu adı neyse herpes virüsü cok hasta cok uzuluyorum napacağımı bılmıyorum. veterınerler okadar cok ası yapıyorlarki artk aglamalarına dayanamaz haldeyim. tek isteğim iyleşmesi :((

dozden dedi ki...

Kedinizin yada köpeğinizin hastalığı ne olursa olsun güvenle kullanabileceğiniz ilk ilacınız imuneks ve vitabiol olmalı. Bu ikisi haricinde , antibiyotik veya özellikle ateş düşürücü ilaçlar hayvanlar için ölümcül olabiliyor. Hekime danışmak şart!

iCheKromni dedi ki...

Benim kedim de 6 aylık 3 gündür hasta yemek yemiyor halsiz ve arada sarı şekilde kusuyor. Veteriner faranjit dedi augmentin şurup verdi 400ml çocuklar için olan. Günde sabah akşam 1mgram veriyorum ama hala yemek yemiyor zorla veriyorum ama çok az yiyor. Nasıl olacak hiç bilmiyorum..

Unknown dedi ki...

Çok şükür benm kedim iyleşti . ama maddi imkanszlklar nedeniyle ona bakamıyorum aşıları maması ve kumunu karşılayamıyorum bu yuzdende onu daha ıyı bır aıleye vermek ıstıyorum ;(((( Ellerımle besledgm güzel kızımı proplanın bır maması var sırıngaya cekıp agzına damlatıyorsunz onu yıyor ve ıylesıyor 200 gr 15 tl olan bır mama ama 2 gun yıyor 3 er ogunle hemde tavsıye edermmmmm . Ayse kurumlu cookkk gecmıs olsun ınsallah hemenck ıylesır mınıgın

iCheKromni dedi ki...

Figen hanım Teşekkür ederim öncelikle. Hangi mama tam olarak adını verir misiniz.

Unknown dedi ki...

bende sokakta sag arka ayagı felcli,burnu gözü bogazı tıkalı kedi buldum.gögsü şiş tüyleride döküktü.kaldırımda yatıyordu.ölü sanmıştım.beni görünce ayaklanmaya kalktı ama başaramadı.evde bir kedim daha var ismi safinaz.evden bir koşu safinazın taşıma kabını aldım kedi içinde arka balkonu hazırladım cünki kedimle onu biaraya getiremezdim.hayvan perişan durumdaydı ve bulaşıcı hastalık taşıyabilirdi.kediyi aldım arka balkona bıraktım.bir koşu veterinere gittim,durumu anlattım.petdust pire ilacı,50 mg baytril antibiyotik,bavet fenbendazol iç parazit için,pederıpra deri antibakteriyel sprey ve furacin soluble dressing merhem verdi.öncelikle pire ilacını ve antibiyotigin yarısını hergün 1 kere kullandım.2 ci gün hayvanı suya soktum bir güzel yıkadım,kuruladım tekrardan pire tozu döktüm.o esnada o şiş olan göğsu delindi ve irin akmaya başladı ;(( eczaneden sarı toz almıştım suyla karıştırıyorsun sarı dezenfektan oluyor,onu pamuga döke döke o akan irinleri temizlemeye çalıştım.ben temizledikçe aktı.ilk kez böyle birşeyle karşılaştım.gögüs akıntısı 1 hafta kadar sürdü. o irini akıtıyorum dezenfektanla sonradan furacini sürüyor ardından bandajlıyorum.arka ayağının yarısı felçli olduğu için o ayağı ters basıyordu ve ayağın derisi açılmış kanıyordu.onuda ilaçlayıp bandajladım.burnu tıkalıydı göğüsündende hırıltı geliyordu.göğüsünün iltahabı 1 hafta sonra bitti o delikte kapanmaya başladı.sonradan dedilerki o sarı dezenfektanı kes pederiprayı kullan o sprey deriyi iyileşyiriyormuş.bu işlemi 3 hafta kadar yaptım.hayvancık okadar zayıfdıki bulduğumda.tedaviler sonrası kiloda aldı.en son doktora götürdüm ayağı için.ama ayağı kesilmeliymiş,tabiki kestirmedim.nasılsa benle yaşayacak ayağıda bandajlayıp dururum ozaman mikropta kapmaz yani kangren olmaz..cok uzun yazdım farkındayım ama olanı anlatmak istedim.şimdi gelelim asıl konuya yani şu burun akıntısı vede hırlama konusuna.ben hata yaptım,hergün hayvanın bulunduğu yeri tedavi sonrası çamaşır suyuyla yıkıyordum.hayvan iyileşince kestim yıkamayı ve şimdi tekrarladı burun akıntısı ve hırlama ;(( meğerse iyileşti bitti dememek lazımmış.tekrardan oluşuyormuş yani yumurtlama devri varmış.şimdi tekrardan aynını devam ediyorum.busefer sonuna kadar devam edeceğim.zaten normaldede haftada 3-4 kez evimizi dezenfekte etmeliyiz.sokağa cıkıyoruz eve ne tür mikrop taşıdığımız belli değil.inşallah bu yaşadıklarım sizin işinizede yarar bir nebzede olsa faydalı olur.tüm canlılara sağlıklı yaşam diliyorum.sağlıcakla kalın

iCheKromni dedi ki...

Benim kızım iyileşti çok şükür. Eskisinden daha hareketli ve iştahlı diyebilirim. Sabah kalktığımda mama kabını tirtiklamis biraz sonrasında yaş mama verdim hapur hupur yedi

Unknown dedi ki...

Benim arka bahçemde 6 tane kedi vardı aralarından biri üst solunum yolları enfeksiyon oluştu cumartesi günü oldu fakat veteriner bulamadık pazartesi günü belidiyenin veterinerini aradık gelip aldılar şuan günlerden Çarşamba bugün arayıp durumunun kritik olduğundan bahsettiler

Unknown dedi ki...

yagmurlu bi havada ısınmak icin girdigi motorda buldum kedimi. adı fıstık. 3 veteriner gezdi ilki ic dıs parazit yaptı haftaya gel karma yapalım dedi sesi kısık agzi kokuyodu karmadan sonra gecer dedi bi hafta gecti cok iyi baktım yolumun üstü diye baska bi veterinere götürdüm parazitlerini dökmedigini söyledi 1 kilodan az oldugu icin karma ası yapmadı vitamin aşısı vurdu parazitler icinde hap verdi kedim 3 günde iyice gücten düstü kusmaya basladı en son ishal oldu delircektim sinirden 24 saat acıgız diyen veteriner ögle vakti yerinde olmadıgı icin tekrar baska bi veterinere götürdüm viral enfeksiyon dedi kan degerleri düsük demir surubu antibiyotik ve agzina sürmem icin bi sıvı verdi serum takıldı igneler yapıldı hayvan iyice ürkeklesti kucagmdan inmiyor artk 1 hafta boyunca götürcem hergün serum takılcak tedavi yapılcak vs. bugün ikinci günü. kıssadan hisse benim yaptıgımı yapmayın is bilmez veterinerler hayvanları dahada mahvediyor iyice arastırın canlara sahip cıkalım. unutmayın hayvanlara merhamet etmiyene Allah ta merhamet etmez.

Özlem dedi ki...

Merhabalar
Sokakta bir yavru kedi buldum eve aldim fakat hasta sanirim burnu akıyor hapsuruyor ve bir gözü kısık iltihapli gibi akıntı var gözünün alti hafif şişik bunun icin ne yapmak gerekiyor veterinere de goturemiyorum evde uygulayabilcegim yada alabileceğim bir ilac bulunur mu cevap verirseniz cok memnun olurum :/

Unknown dedi ki...

Özlem Hanim merhaba hangi sehirdesiniz bilmiyorum ama dernekler ucretsiz bakiyor büyük ihtimal soguk algınlığı var veterinerantibiyotik verebilir ama kilosuna gore uygulama yaptirir atesini olcer.

Burcu dedi ki...

Özlem Hanım aynı sorunları bende yaşadım. Veteriner hapsirigi için azomax verdi. Sırıngayla 1 ml kadar günde 2 kere... Göz akıntısı için tobrex günde 4 5 defa kısık olan göze 2 damla, diğerine 1 damla şeklinde. ..

Unknown dedi ki...

İzmirde yaşıyorum sokakta buldum evime aldım ağlıyor yemek yemiyor burnu gözleri feci akıyor zor nefes alıyor. Bakma imkanım çok kısıtlı bana yardım edin lütfen bişey yapmak istiyorum.

paşanın annesi dedi ki...

kediyi maalesef iyilik yapayım derken zehirlemissin hayvanlar çocuk ilacı falan kaldıramaz çok yanlış bir daha sakin başka kediye verme

Unknown dedi ki...

herkesın yazdıgını okuduk dıkkatlıce.. ancak eksık olan bırsey dıkkatımı cektı bazı arkadaslar bunu yazmakta sakınca gormemısler.. ama cogunlukla kedısı saglıgına kavusan kısıler tedavının hangı ılacla ne kadar surede gectıgını yazmamıslar.. unutmayın.. ekdı veya hayvan sevgısı maddı kzanca baglı bırsey degıldır.. maddı durumu cok ıyı olmadıgı halde ozellıkle kedı ve kopeklere bakan ınsanları tanıyorum .. maddı durumu ıyı degıl dıye ılac almakta zorlanan kısıler de var.. bu nedenle bunu da dusunerek hayvancıkların hepsının saglıklı olabılmesı ıcın yorumlarınızı yaparken bu acıklamaları da bırlıkte yazarsanız bır olcude tanımadıgınız kısılere de yardımcı olmus olursunuz..

ülkü özakın dedi ki...

azomax adında ucuz bir antibiyotik var, eczanelerde ilacın bebek dozu, şurup yapılmak üzere küçük bir şişede beyaz bir toz olarak satılıyor. bu tozdan 3-4 gün boyunca günde birer defa yaş mamaya birer tutam atınca üst solunum yolu enfeksiyonu geçiyor. ilaç eczanede 6 tl.

VEYSEL BOĞATEPE dedi ki...

Kedilerin kızgınlık dönemi boyunca muhtemel enfeksiyon kapma olasılıkları oldukça yüksektir. Buna göre bir takvim belirleyip öncesinden önlem almak gerekiyor. Şayet kedinizi düzenli olarak dışarı çıkartma şansınız varsa bu risk daha da artmaktadır. Bunun için öncelikle tavsiye edebileceğim ilaç ( bana da doktor tavsiye etmişti) Azitro şuruptur. Diğeri ise bebe antibiyotiğidir. Her ikisini de prospektüste belirtildiği gibi hazırlayıp, kullanın. Ama unutmayın, hasta olmadan önce yani mevsim geçişlerinde bu uygulamayı düzenli olarak yaparsanız, hastalığa karşı önlem almış olursunuz.

Unknown dedi ki...

Iyi günler benim kedim de sizinkediniz gibi sürekli kusuyor ve yemek yemiyor nasıl iyilesti acaba?

Özlem dedi ki...

Yavru kedim cok hasta halsizlik gozleri ve burnundan iltihaplaniyor agzi cok kokuyor surekli uyuyor zayifladi cok uzuluyorum ona bakimini saglayacak param yok evde yapabilecegim bi ilac ve tedavi biloyorsaniz lutfen bilgilendirirmisiniz

Özlem dedi ki...

Yavru kedim cok hasta halsizlik gozleri ve burnundan iltihaplaniyor agzi cok kokuyor surekli uyuyor zayifladi cok uzuluyorum ona bakimini saglayacak param yok evde yapabilecegim bi ilac ve tedavi biloyorsaniz lutfen bilgilendirirmisiniz

Özlem dedi ki...

Yavru kedim cok hasta halsizlik gozleri ve burnundan iltihaplaniyor agzi cok kokuyor surekli uyuyor zayifladi cok uzuluyorum ona bakimini saglayacak param yok evde yapabilecegim bi ilac ve tedavi biloyorsaniz lutfen bilgilendirirmisiniz

Unknown dedi ki...

Yavru kedim 2 aylık kadar, önce gözleri iyiyken annesi bakmamaya başladı, gözleri kapandı göz merhemiyle iyileştirdim şu an açık çok iyi durumda yemek yemeye başladı, ama son günlerde burnunda akıntı grip gibi pek anlayamasamda, hapşuruyor öksürüyor, yemek yerken sesler çıkarmaya başladı, boguluyor gibi ne yapabilirim acaba yardım eder misiniz. Not: veterinere götürecek param yok teşekkürler

Unknown dedi ki...

LÜTFEN HERPES CURE'imi OKUYUNUZ. Merhaba Herkes, Florida Amerika'lıyım. General Mohammed adlı bu harika adamın benim herpesimi nasıl tedavi ettiğini anlatan ifadelerimi genel halkla paylaşmak istiyorum. Bir YIL VE İKİ AYINDA BİR HERPES hastasıydım ve bir zamanlar herpes bir hasta olan bir röportaj için Hollanda'ya gittiğimde bu bayanla karşılaşana kadar ağrım vardı, ona her şeyi açıkladım ve o ona herpesini tedavi etmesine yardım eden bu Büyük Doktora olduğunu söyledi ve bana onunla iletişim kurması için onun e-posta adresini verdi ve talimat verdiğim gibi yaptım. Ve Dr bana herpes bitkisel ilaçlarını ne kadar alacağımı ve bunu nasıl yapacağımı söyledi, bunu yaptım. ve bana UPS COURIER SERVICE aracılığıyla bitkisel ilaç gönderdi ve ben onun talimatlarına göre kullanıyorum Ve en büyük sürprizim Herpes bitkisel ilaçlarını sadece 2 hafta süreyle aldığım ve bir herpes testi için gittiğim için gördüğüm en büyük sürpriz oldu. Doktor beni herpes'e teyit etti ve şu anda sistemimde herpes olmadığını söyledi ve şu ana kadar herhangi bir ağrı ya da herpes semptomu hissetmedim, bu yüzden bu adamın iyiliğini halka tanıtıyorum dedi, çünkü sizseniz Bu Herpes sorunlarından ya da herhangi bir ölümcül hastalığa ya da başka hastalıklardan sörf yaparken onunla çalışan e-postasında ona başvurmanızı öneririm:
(herbalcure12@gmail.com) chat ya da whatsapp +2349036036397 olarak adlandırdı ve size yardımcı olacağını garanti eder, tıpkı benim için yaptığı gibi, tamam

Unknown dedi ki...

eksik birseyler var bi bilen var mi nette de tam yazmamis bu kedilerdeki herpes kalici mi yani semptomlari tedavi ettikten sora hayvan tasiyici ve bağsıklığı azalinca tekrar mi nüks edecek. ikincisi antibiyotik yazmislar diorsunuz ama hangisi ne ölcüde üst solunum icin mi yoksa bizdeki ucuk icin olan türevi mi herpes. ayrica zavalli bi kedi buldum kendi cok sayida kedim var evimde ayir tutmama rağmen su an okudgumdan anliyorum ki herpes denen illet mevcut biraz baakimini yaptim ama ne yazikki yaninda bi baska kediyle kaliyor odamda ona da bulatirdim demekki henuz o sokak hayvaninda bi belirti yok. napacağimi sastim veterine gidcek durumda diilim üstelik su kista iyileince nasi sokaga biracağim tekrarliyacaksa. iylesen varsa kesinmi iylesmeleri tekrarlar mi bağisiklik mi kazanir rica ediyorum biri tam bi bilgi yazsin. bulundugu ortamda nkdr yasar bu virüs cok üzgünum bilmeden öbürüne de bulastirdim demekki benimkilrede gecerse bittim...

Mehmet Şirin dedi ki...

Dernek dediğiniz hangileri onlar belediye veterinerimi yoksa farklımı?

Unknown dedi ki...

Herkese Merhabalar..
Benim buraya yazacaklarım yavru kediler ile alakalıdır..
Öncelikle siz siz olun sokak ta her yavru kedileri alıp sevmeye kalkmayın..Sizin elinizin değmesiyle Anneleri tarafından dışlanma oranları çok yüksek oluyor..Yavru kediler 3,5 aylık dan önce sahiplenmemelidir. Çünkü Yavru kedilerin anne sütüne ihtiyaçları vardır. Bir yavru kedi ne kadar az anne sütü içerse bağışıklık sistemi o kadar etkilenir ve hastalıklara yakalanma olayı o kadar fazla artar.. 8 Hafta dan önce yavru kedilere aşı yapılmamaktadır. Çünkü sinir sistemleri henüz gelişmemiştir. Annesinden ayırdığınız yavru kedileri ne kadar da elle vb beslerseniz besleyin kedinizin ishal gibi hastalıklara yakalanma olayı çok yüksek olacakdır.Yavru kedileri kesinlikle yıkamayın eğer yıkarken ağzından su kaçırırsanız geniz dediğimiz kısımdan o havyan günlerce yemek yemez ishal ve halsizlik gösterir ciğerlerine kadar işlemesine neden olur ve sonucunda ölümler meydana gelir.. Eğer yavru kedinizin gözlerinde çapaklanma- Sulanma gibi durumlar varsa eczaneden alacağınız 5 tl lik göz damlası ile gözlerini açabilirsiniz. Ama daha sonra kesinlikle veteriner hekime götürmeniz gerekmektedir. Gözünden başlayan enfeksiyonlar vucududa da yayılabilirler..
Kedi nezlesi yavru kedilerde 1-3 aylık kedilerde esksik beslenme anneden ayrılma gibi durumlar gözlendiği için vucut dirençlerinin düşmesi neticesinde meydana gelip genellikle ölümlerle sonuçlanır..Kediniz bir şeyler yemez- Yediğini kusar- Sürekli uyuma modundadır- Bir kaç gün büyük dışkı yapamaz sonra ishal şeklinde evininzin iki-üç noktasına yapmaya başlar- Elinizle karnında tuttuğunuzda tepki verir çünkü ağrı yapmaya başlar.. Bu hastalığın ilerlemiş halidir. Bunun neticesinde kedinizi veterinere götürürsünüz serum vb verirler yanlız 2 veya 3 gün sonra yavru kediniz ölümle sonuçlanır. Belki ilk gün ilaçların etkiyle iyi olsada ne yazık kı hastalık ilerlediğinden dolayı ölümle sonuçlanır. Hastalık ilerlediği için yavru kedinizde yutma sorunlarıda meydana gelir o yüzden ağızdan elle beslenme yapılmaya başlanır.. Bütün bunlar Yavru kedilerde en fazla görülür çünkü yavru kediler yetersiz beslenmeden dolayı annesinin terk etmesi yeteri derecede süt içememe veya erken den bir insan tarafından sahiplenmeden dolayı meydana gelir.. Bu gibi durumlarda kimisi keçi kimisi inek sütü kimisi haşlanmış patates kimisi de haşlanmış pirinç verilmesini söyler ama bunlar günü kurtarma yollarıdır. İnsanlarda bile anne sütü değerlidir ishal olan her yavru canlı için tehlikelidir.. Dediğim gibi yavru kedilerinizi yıkamayın- Mümkünse 3,5 aydan önce sahiplenmeyin-

Unknown dedi ki...

Slm.benimde kedim var .sizin ölen kedinizle ayni sorunlari yasiyor.yardimci olabilirmisin8z.neler yapilmali..duhakarad@instegram

Unknown dedi ki...

Alarjik kedi olabilir yani hasta değil boşu boşuna ilaç kullanıyor alarjisini geçirecek bir ilaç mama onlara dikkat etmek geeek